BIG-BANG - zaterdag 29 april 2006

Lancering van het eeuwfeest met alle structuurmedewerkers van de vijf verbonden

Start - zomer 2006

Eind augustus gaf elk verbond de aftrap van de viering.

FOS & VVKSM, de twee Vlaamse scoutsbewegingen, organiseerden op 26 en 27 augustus 2006 éénmalig een gezamenlijk startmoment voor alle scouts- en gidsenleiding van Vlaanderen. Dit moment vormde tevens de spectaculaire Vlaamse aftrap van “100 jaar Scouting”.

‘ZOOM’: Lokale activiteiten rond 100 jaar Scouting - herfst 2006

In de loop van de herfst van 2006 vonden tal van initiatieven in dorpen en steden plaats. Lokale scouts- en gidsengroepen vestigden hiermee in hun eigen gemeente de aandacht op het feestjaar.
Klik hier

Thinking Days: expo voor oud-scouts en oud-gidsen - 22-26 februari 2007

De Belgische scouts en gidsen vierden in 2007 ook de herdenking van de geboorte van hun stichters - Robert Baden-Powell & Olave Soomes.
In de Botanique werd een tentoonstelling opgezet rond de geschiedenis van scouting in België en de wereld.
Voor meer info, klik hier

Kampen rond Brussel en JAMbe - 28-29 april 2007

Vanaf vrijdag 27 tot zondagavond 29 april werden de 160.000 scouts en gidsen van België uitgenodigd om Brussel te overspoelen. Pleinen bruisten van scoutingactiviteiten, parken waren gekleurd in scouts- en gidsenuniformen. De kers op de taart was ongetwijfeld de spetterende show op de Heizel voor alle scouts en gidsen van België, van het jongste kind tot de oudste leider.
Voor meer info, klik hier

Wereldjamboree 2007 - 27 juli-8 aug. 2007

De Wereldjamboree is hét internationale evenement van Scouting. Van 27 juli tot 8 augustus ontmoetten 40.000 scouts en gidsen uit meer dan 160 landen elkaar in het Verenigd Koninkrijk voor het grootste multiculturele kamp ter wereld. Ook meer dan 1.500 Belgische scouts en gidsen namen deel aan deze unieke Wereldjamboree in het teken van 100 jaar Scouting.

Scouting’s Sunrise - 1 augustus 2007

Vroege vogels wereldwijd keken op 1 augustus 2007 de zonsopgang van een nieuwe eeuw Scouting tegemoet. Op het hoogste punt in elk land waar Scouting actief is, verzamelden scouts en gidsen bij zonsopgang. Voor België was het verzamelen geblazen om 5u09 op de Botrange.
klik hier