Achter onze Belgische Contingentbadge zit een heel verhaal. De achtergrond is het Europese blauw en verwijst samen met de sterren naar de centrale ligging van België in Europa. Het aantal sterren, 5, verwijst naar de 5 scouts- en gidsenfederaties in België, die één Belgisch Contingent vormen.
Onze Belgische driekleur vind je terug in de vredesduiven. De duiven verwijzen naar het officieel logo van de World Jamboree en het motto ‘One World, One Promise’
De zon verwijst naar Scouting Sunrise en de geboorte van een nieuwe eeuw scouting.
Centraal bovenaan staat het ‘Gidsen en Scouts van België (GSB)’ logo.

Onze contingentbadge is samengesteld uit twee delen, gescheiden door een groene lijn.
Iedere Belgische deelnemer draagt deze badge in één stuk.

De twee afzonderlijke delen bestaan ook:

Het onderste gedeelte is onze swapbadge. Het is ook een ideaal middel om een eerste contact te leggen en onze Belgische rally te promoten.

Het bovenste gedeelte kan bekomen worden door deel te nemen aan de Belgische Rally. Als je een bezoek brengt aan 5 Belgische troepen, 2 Belgische World Villages en de Belgische Contingenttent en telkens een korte activiteit doet, heb je er recht op.