Het vertrekpunt

Scouting’s Sunrise op de Botrange begint reeds in de late voormiddag van 31 juli. Je komt dan aan met te voet, per fiets, per trein, met de bus of met de auto.

Met de trein stap je uit in het station Verviers of Eupen Van daaruit zijn er bussen die je naar de vertrekpunten van de wandelingen voeren. Zij die met de auto komen, parkeren zich op één van de vooraf bepaalde parkings waar ook steeds wandelingen beginnen. De auto blijft daar staan tot de volgende dag. Elke parking heeft voldoende parkeerplaatsen.

We hebben gezocht naar parkings waar een zekere sociale controle is (zodat je auto op een veilig plekje staat) en die ook goed bereikbaar zijn.

Vanaf die startplaatsen vertrek je met rugzak en tent de natuur in. Zorg dat je rugzak zo weinig mogelijk weegt, want je moet een stevige toch beginnen !

Geen enkele wagen mag dus rechtstreeks naar de vlakte van de Hoge Venen rijden !

Akabegroepen die graag deelnemen, nemen contact op met Scouts en Gidsen Vlaanderen (03/231.16.20) om hierover afspraken te maken.

Een exacte timing voor het vertrek wordt nog meegedeeld (zowel voor treinen als auto’s)