NL - FR - DE - EN

21ste Wereld Jamboree 2007

De Wereld Jamboree is een vierjaarlijks internationaal kamp. Een groots gebeuren voor maar liefst 40.000 scouts en gidsen van over heel de wereld. Je krijgt er een grote verscheidenheid aan activiteiten voorgeschoteld: shows, fysieke uitdagingen, werkwinkels over milieu, wetenschap en cultuur, wedstrijden, discussiegroepen en optredens.

De Wereld Jamboree is bedoeld voor scouts en gidsen van 14 tot en met 17 jaar oud. De activiteiten worden georganiseerd door scouts en gidsen van over heel de wereld, onder de noemer IST (International Service Team). Ze zorgen ook voor de veiligheid, de catering, de EHBO, de logistiek,... , kortom de algemene organisatie. Leiding begeleidt de leden doorheen dit prachtige avontuur.

Waar en wanneer gaan we op Wereld Jamboree ?

In 2007 viert scouting internationaal zijn 100-jarig bestaan. De Wereldjamboree valt in dit feestjaar en dat zullen we geweten hebben. Van 27 juli tot en met 8 augustus vindt hij daarom ook plaats in Engeland, de bakermat van onze beweging. Als locatie is gekozen voor Hylands Park, een typisch Engels landschapspark, vlakbij Chelmsford. Het park ligt ongeveer 60 km ten noordoosten van Londen en vlakbij Gilwell Park, het bekendste scoutsdomein ter wereld.