Het programma...

Scouting’s Sunrise op de Botrange begint op dinsdag 31 juli in de late voormiddag. Deelnemers komen met de wagen, trein, bus of fiets naar de omgeving van de Botrange.

Vanuit een zestal vertrekplaatsen, starten er stevige wandelingen naar de Botrange. Opgelet, het zijn geen kleine zondagse wandelingen, maar het zijn serieuze tochten van ca 15 km doorheen het prachtige gebied van de Hoge Venen.
Onderweg zijn er hier en daar kleine activiteiten, krijg je de kans om de omgeving te leren kennen en om andere scouts en gidsen te ontmoeten.
Elke deelnemer neemt zijn persoonlijke spullen tijdens de tocht mee (tent, rugzak, slaapzak, gamel,…). Wees erop voorbereid!

Ter plaatse aangekomen, stelt iedereen zijn eigen tentje op. Een ploeg fouriers zorgt voor jullie avondmaaltijd.
Vervolgens gezellig samenzijn en een welverdiende nachtrust.
We kruipen op tijd in onze slaapzak, want ’s morgen moeten we heel vroeg uit de veren. Om 4u00 staan we op, er volgt een fikse ochtendwandeling naar de Signal De Botrange, hét hoogste puntje van België, om dan uiteindelijk de zon te zien opkomen om 6h03.
Om Scouting’s Sunrise in schoonheid af te sluiten is er een slotceremonie en een lekker ontbijt samen.