1 augustus 2007
Scouting’s sunrise

Baden Powell had een Kudu-hoorn uit Zuid-Afrika.
Op 1 augustus 1907, om 08u ’s ochtends, blies hij op die hoorn en zo startte het eerste kamp, op Brownsea Island.
100 jaar later, in volle zomer, is het opnieuw verzamelen geblazen. Met een nieuwe generatie scouts en gidsen kijken we de volgende eeuw scouting hoopvol tegemoet: Scouting’s Sunrise.
Het wordt een symbolisch evenement om ons grote feestjaar in schoonheid af te sluiten.

Scouting’s Sunrise is ook een internationaal moment: scouts in elk land ter wereld zullen dit bijzondere moment op dezelfde dag op verschillende symbolische plaatsen vieren.
In België zal het decor van Scouting’s Sunrise onder andere het plateau van de Botrange en omstreken zijn. Op het menu: een prachtige voettocht, een magische nacht en een symbolisch ontwaken.