Scouting bestaat 100 jaar !

Kampen rond Brussel - 27-28-29 april 2007
JAMbe - zondag 29 april 2007

Met activiteiten voor alle takken !

Kapoenen en bevers, in het park van Ossegem : Alle kleuren van de ...vredesduif

Welpen en kabouters, in het park van Laken : Vrede in het woud

Jonggidsen en -verkenners, in de stad : Scouting, da's durven

Gidsen, verkenners, jins en loodsen, in de stad : Mission possible

En voor iedereen een fantastisch slotspektakel in het Koning Boudewijnstadion!

Om te beginnen: een kort overzicht.

Zaterdag

Op zaterdag 28 april (bij FOS en sommige gouwen reeds op vrijdag) worden alle jonggidsen en jongverkenners, aspiranten, scheepsmakkers, gidsen en (zee)verkenners, juniors, jins, seniors en loodsen op de Kampen rond Brussel verwacht. De gouwen en FOS Open Scouting schotelen er knotsgekke activiteiten en een feestelijke avond voor. Meer info over de Kampen rond Brussel vind je op de sites van de verschillende gouwen en FOS Open Scouting. Inschrijven voor de Kampen gebeurt samen met de inschrijving voor JAMbe op deze site.

Zondag

Op zondag trekken alle oudste leden, net als de jongste takken, naar Brussel voor het grote JAMbefeest met de andere verbonden. Elke tak (behalve als je uit Brussel komt) reist met één van de speciaal ingelegde treinen van de NMBS naar het aangeduide station. Aankomst is voorzien tussen 9u30 en 11u, afhankelijk van de uurregeling van de jullie toegewezen trein. Overal op je weg zal je muzikanten, jongleurs en animatie tegenkomen. Tientallen medewerkers gidsen je veilig door de dag … No stress, no panic!

Aan het station van aankomst zal je onthaald worden door enkele medewerkers die je inschrijving checken en jullie zullen doorverwijzen naar de takgrond. Dat kan even stappen zijn, dus zorg dat jullie goed uitgerust zijn! De activiteiten gebeuren per tak, met activiteiten aangepast aan elke leeftijd. Het zal niet lang duren voor jij en je leden helemaal ondergedompeld zijn in de ambiance van het eeuwfeest!

's Middags is het picknicken geblazen! Vraag je leden om een uitgebreid lunchpakket, voldoende drankjes en tussendoortjes mee te brengen, want het wordt een lange dag. Stimuleer hen om een brooddoos en drinkbeker te gebruiken in plaats van zilverpapier en blikjes. En waarom geen picknick met eerlijke producten? Wij zorgen op verschillende plaatsen voor water om de dorst te lessen en aan het eind van de dag krijgt iedereen een kleine lekkernij…

De dag wordt feestelijk afgesloten in het Koning Boudewijnstadion met een spetterend slotspektakel. Om iedereen een plekje te kunnen geven, zal de showploeg twee keer optreden. Rond 15u mogen de jongste takken plaatsnemen, de oudsten komen aan de beurt rond 17u. Na de show wordt iedereen terug naar het juiste station en de juiste trein begeleid.