Wakostda ?

Deze organisatie, de grootste activiteit die ooit door een jeugdbeweging in België werd georganiseerd, brengt natuurlijk veel kosten met zich mee. De huur van het stadion, podia en geluidsinstallaties op de verschillende locaties, transport van het materiaal, maaltijden voor alle medewerkers, het materiaal voor de activiteiten, de decors, … .

De vijf federaties nemen een groot deel van deze kosten voor hun rekening, voor de rest rekenen we op bijdragen van de deelnemers. We vragen voor JAMbe 12 euro per deelnemer, zowel aan leden, leiding als aan medewerkers. Daarin is alles inbegrepen: van de show in het Koning Boudewijnstadion over de activiteiten tot je treinticket. Voor de oudste takken komt daar nog eens 6,5 euro bij voor de kampen (voor FOS Open Scouting 18 euro).

Elke tak of groep zal voor 31 maart de deelnemersgelden van leden en leiding moeten storten, daarvoor krijg je begin maart een overschrijvingsformulier togestuurd. Het is dan ook belangrijk vóór dat moment jullie aantal deelnemers aan te passen op de site als dat nodig blijkt.

Op de dag zelf stuur je één iemand per tak naar het onthaal om het precieze aantal leden door te geven en indien nodig bij te betalen. Als je voor meer leden betaalde dan er deelnamen, wordt het overschot op jullie rekening teruggestort (met een maximum van 10% van het opgegeven aantal). Om deze operaties vlot te laten verlopen, gebruik je de envelop die je in april zal toegestuurd krijgen.

Fonds Scouting Op Maat van Scouts en Gidsen Vlaanderen

12 euro voor een daguitstap en 18,5 euro voor een weekend, da’s niet niks. Als er leden in je groep zijn die het financieel niet zo makkelijk hebben thuis, probeer er dan samen voor te zorgen dat deze deelnameprijs geen onoverkomelijk probleem wordt. Misschien kunnen jullie voor de gelegenheid de takkas laten bijleggen? Geraken jullie er zelf niet uit, contacteer dan Skrolan Hugens bij Scouts en Gidsen Vlaanderen (sh@scoutsengidsenvlaanderen.be of 03 231 16 20). Zij bekijkt dan samen met jullie of er extra financiële steun kan komen uit het Fonds Scouting Op Maat.