NL - FR - DE - EN

Waarom zo'n feestweekend ?

100 jaar Scouting is niet alleen onszelf bewieroken omwille van de afgelopen eeuw. Het is bovenal vooruitkijken: onze beweging moet telkens opnieuw jongens en meisjes warm maken voor het spel van guiding en scouting. De Kampen rond Brussel en JAMbe zijn het ideale moment om onze vitaliteit te laten zien en om de samenleving te tonen dat we iets kunnen betekenen voor elk kind en elke jongere.

• Dit feest is bovendien een evenement dat mensen samenbrengt en enthousiast maakt: de vijf verbonden willen graag van de gelegenheid gebruikmaken om alle medewerkers en leiding te bedanken voor hun engagement. En ze willen hen een heerlijke en motiverende dag bezorgen.
  • We profiteren ook van dit bijzondere weekend om VIP’s, politici en het koningshuis uit te nodigen, zodat ze met eigen ogen kunnen zien waartoe wij in staat zijn, wat wij kunnen betekenen.
  • Maar boven alles willen we dat de kampen en JAMbe (zo’n beetje onze eigen Belgische Jamboree) een fantastische belevenis worden voor elke scout en elke gids. We werken sinds september 2005 hard aan een origineel programma en een goede organisatie om er iets supers van te maken!