Het grote slotspektakel

De wervelende feestdag in Brussel, vol spectaculaire en onvergetelijke activiteiten voor jong en oud, wordt afgesloten met een grootse show in het Koning Boudewijnstadion. Dit stadion is wereldberoemd in België van de voetbalmatchen van de Rode Duivels, de concerten van Robbie Williams en U2, de openingsshow van het Europees Kampioenschap Voetbal in 2000, de Memorial Van Damme… En nu is het aan ons!

De scouts en gidsen van België bereiden voor 29 april 2007 een nooit vertoond spektakel voor. We beloven jullie de grootsheid van een openingsceremonie, de gezelligheid van een kampvuur met zang en dans en nog meer typische scouts- en gidsenelementen. Want deze show wordt gemaakt voor én door scouts en gidsen!

Het verhaal van dit spektakel is erg eenvoudig en zeer herkenbaar: een patrouille of troepje scouts en gidsen is op tocht. Veel stapliederen zullen weerklinken, en … onderweg worden natuurlijk ook spelletjes gespeeld.

Waarheen deze patrouille gaat en welke avonturen ze zullen beleven, vertellen we jullie natuurlijk nog niet. We kunnen wel alvast verklappen dat de thema’s Vrede en Wereldbroederschap centraal staan.

Oefen zeker ook de danspasjes en de tekst van One World One Promise in. Het is niet voor niets dat er dit jaar een tweetalig lied werd gecomponeerd. In een tot de nok gevuld stadion wordt dat alleszins ambiance!

Je kan een fragment van het lied en de danspasjes vanaf december bekijken en beluisteren hier and op www.sjors.be. En je kan natuurlijk een cd met het jaarlied kopen in de Scoutsshop.

Praktisch

De jongste takken beleven de première tegen 15u, rond 17u is het de beurt aan de oudsten. Ook hier zullen medewerkers je helpen om met je tak je plaats te vinden. Een toegewezen plekje, in functie van de trein waarmee je moet vertrekken. Na de show worden alle takken op een rustige en veilige manier uit het stadion en naar de bus, trein of fiets geleid.

En ondertussen… overal feest!!!