Wie gaat er mee op Wereld Jamboree

Leden en leiding gaan op Wereld Jamboree in troepen. Troepen bestaan uit 36 leden en 4 leid(st)ers. Daarnaast gaat er ook nog een grote groep IST-mensen en contingentleiding mee. Samen vormen al deze leden, IST en contingentleiding het Belgische contingent.

Dit Belgische contingent wordt gevormd door de vijf scouts- en gidsenfederaties die België rijk is. Samen fungeren zij onder de koepel GSB (Gidsen- en Scoutsbeweging België). In totaal zorgt dat voor ongeveer 1.300 Belgische deelnemers:

• ‘GCB, Les Guides’ levert 60 deelnemers, 1 troep, 17 IST en 3 contingentleiding. Meer info vind je op: www.guides.be
  • ‘Les Scouts’ en ‘SGP’ werken voor Jamboree nauw samen. Samen hebben zij 81 deelnemers, 3 troepen,40 IST en 4 contingentleiding. Meer info op www.lesscouts.be/index.php en www.sgp.be
  • ‘FOS Open Scouting’ gaat met 193 deelnemers, 4 troepen, 30 IST en 5 contingentleiding. Hen vind je op www.fos.be/jamboree
  • ‘Scouts en Gidsen Vlaanderen’ gaat met 910 deelnemers. 19 troepen, 135 IST en 14 contingentleiding. Meer info op: www.sjors.be/jamboree
  • Twee GSB Contingentleiders zorgen er uiteindelijk voor dat alles in goede banen wordt geleid.